۲ هزار نفر کشته و زخمی حاصل اقدامات تروریستی در عراق

۲ هزار نفر کشته و زخمی حاصل اقدامات تروریستی در عراق

دفتر سازمان مل در عراق از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر از عراقی ها بر اثر اقدامات تروریستی در این کشور در طول ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دفتر سازمان ملل در عراق (یونامی) با صدور بیانیه ای شمار قربانیان عراقی بر اثر اقدامات تروریستی در طول ماه سپتامبر را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش دفتر سازمان ملل در این بیانیه عراق اعلام کرد: در طول ماه سپتامبر گذشته، ۱۰۰۳ عراقی بر اساس اقدامات تروریستی، خشونت و درگیری های مسلحانه در این کشور جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که ۱۱۵۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: از میان این تعداد جان باختگان عراقی، ۶۰۹ نفر از شهروندان و ۳۹۴ نفر نیز از میان نیروهای امنیتی هستند. همچنین ۹۵۱ نفر از مجروحان، از میان شهروندان و ۲۰۸ نفر نیز از نیروهای امنیتی هستند.

در پایان این بیانیه افزوده شده است: بغداد پایتخت عراق متحمل بیشترین ضررها از اقدامات خشونت آمیز است؛ زیرا ۲۸۹ نفر از جان باختگان و ۸۳۸ نفر از مجروحان، ساکن این شهر بوده اند. پس از بغداد نیز، نینوا و صلاح الدین در رتبه های بعدی قرار دارند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش سال هاست که کشور عراق را ویران کرده و مردم این کشور را به خاک و خون کشیده است. این در حالی است که در برهه کنونی این گروه تکفیری در ضعف به سر می برد و از اکثر شهرهای عراق پاکسازی شده است.

کد خبر 3785422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha